Red de plantjes op de rotonde

Bewoner Annemarie Veenhuis heeft afgelopen jaar de rotonde in Sauwerd op eigen initiatief beplant en zo geprobeerd de rotonde een mooiere binnenkomst van het dorp te laten zijn en deze gemeentegrond bovendien insectvriendelijker te maken. Tot haar frustratie heeft de provincie haar laten weten dat ze rotonde in het dorp weer helemaal plat willen maaien.

Als je dat ook jammer en onnodig vindt, dan kun je in de Dorpswinkel je naam zetten op een formulier dat Annemarie daar heeft opgehangen. Je kunt ook een mail sturen naar de gemeente of provincie.

Dorpsbelangen staat achter Annemarie, al heeft het ook begrip dat overheden aangeven dat eigen beheer niet overal wenselijk en veilig is. De stichting heeft een brief geschreven naar provincie en gemeente en pleiten samen met Annemarie voor een duurzame en professionele beheervorm van hetgeen nu op de rotonde is aangelegd.