4 mei-herdenking Adorp, Sauwerd en Wetsinge


De 4 mei-herdenking voor alle inwoners van Adorp, Sauwerd en Wetsinge vindt dit jaar opnieuw plaats bij het monument aan het Hoogpad in Sauwerd. Belangstellenden zijn vanaf 19.30 uur welkom bij het monument. Rond 19.45 uur start het officiële programma.

Het programma bestaat uit een kort welkomwoord, een bijdrage van leerlingen van de basisschool uit Adorp en een persoonlijk familieverhaal uit de oorlog. Erik Dijkstra, inwoner van Sauwerd, vertelt over het oorlogsdrama van de familie Veldman dat zich afspeelde op Hekkum.

Daarnaast zijn er bijdragen van jongeren uit Sauwerd in de vorm van een kranslegging, een korte toespraak namens de gemeente Het Hogeland en een muzikale bijdrage van muziekvereniging Adorp. Om 20.00 uur worden twee minuten stilte in acht genomen. Aansluitend wordt het programma afgesloten met het gezamenlijk zingen van twee coupletten van het Wilhelmus.

Na afloop zijn er bloemen beschikbaar voor iedereen, die bij het monument kunnen worden gelegd.

De volgorde van het programma is onder voorbehoud en kan nog wijzigen.