Dorpsbelangen heeft als doel om mensen en organisaties samen te brengen. We willen bewoners, verenigingen, stichtingen en werkgroepen bij elkaar brengen en indien gewenst met ze meedenken.
Onze taak begint ermee dat we de bewoners van Sauwerd, Klein Wetsinge en Groot Wetsinge kennen. We willen daarom nieuwe bewoners welkom heten en betrekken bij het dorpsleven. Ook willen we graag weten wat er leeft en welke ideeën er rondzingen. We proberen helder te communiceren, en namen daarom ook het initiatief voor het opzetten voor deze website die inzicht biedt in nieuws, contactgegevens en de agenda van Sauwerd en Wetsinge.
We zijn op de hoogte van de financiën die beschikbaar zijn voor het dorp (denk aan het dorpsbudget, maar ook andere subsidies en fondsen) en kunnen bij de aanvraag meedenken. We zetten ons graag in als “olieman” voor initiatieven van dorpsgenoten en verenigingen. Daarbij onderhouden wij namens het dorp contacten met gemeente, provincie, Vereniging Groninger Dorpen en omliggende dorpen.